Žádost o informace dle z. č. 106/1999 Sb. - oblast BOZP a informatiky

12. června 2019 16:55, aktualizováno 15:55,

Dne 16. května 2019 byla na Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen „KÚPK“) doručena žádost o poskytnutí informací ve smyslu ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“). Žadatel požádal o poskytnutí následujících údajů:

  1. „Průřezový a odvětvový rozpočet povinného subjektu na rok 2019, kapitálové výdaje a plánované investice (název činnosti, popis, objem finančních prostředků, doba realizace, finanční spoluúčast cizích subjektů).
  2. Organizační a pracovní řád v aktuálním znění včetně organizační struktury povinného subjektu.
  3. Předpisy BOZP v aktuálním znění.
  4. Předpisy v oblasti osobních údajů a elektronické evidence s dosahem na novou právní úpravu komunitárního práva, úplné znění v aktuálním stavu.
  5. Právní, technická a organizační opatření pro přístup osob se zdravotním postižením k činnosti povinného subjektu (Úmluva OSN o právech osob se zdravotním postižení).
  6. Jmenovitý aktuální seznam nemovitého majetku ve vlastnictví nebo správě povinného subjektu s uvedením typu stavby nebo pozemku, par. číslo, popisné číslo, stručný popis a způsob užívání (administrativa, obchody apod.)
  7. Působnost odborných organizací i spolků u povinného subjektu (název, IČO, sídlo, typ a zaměření, působnost, statut) včetně aktuálního znění kolektivní smlouvy nebo jiného zakladatelského dokumentu“.

KÚPK žádost v jednotlivých bodech vyřídil následujícím způsobem:

Ad 1) Dne 23. 5. 2019 byl pod č. j. PK-KDS/2105/19 žadateli poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci podle § 6 odst. 1 InfZ.

Ad 2) Dne 23. 5. 2019 byl pod č. j. PK-KDS/2105/19 žadateli poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci podle § 6 odst. 1 InfZ (organizační struktura povinného subjektu). Organizační řád byl zaslán v příloze č. 1, jeho přílohy jsou zveřejněny na webu Plzeňského kraje (/o-krajskem-uradu). K pracovnímu řádu bylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti (viz rozhodnutí KÚPK ze dne 31. 5. 2019, č. j. PK-51944/19, sp. zn. PK-KDS/2217/19).

Ad 3) BOZP zajišťuje pro KÚPK externí firma. Předpisy BOZP a PO, se kterými jsou seznamování pracovníci při nástupu do zaměstnání, byly přiloženy v příloze č. 2.

Ad 4) KÚPK bylo dne 31. 5. 2019, pod č. j. PK-51944/19, sp. zn. PK-KDS/2217/19 vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti.

Ad 5) KÚPK je držitelem certifikátu „Přátelská místa“ s platností do 31. 12. 2022 (blíže viz http://www.pratelskamista.cz/), s maximálním možným hodnocením v oblasti plné bezbariérovosti a 100 % proškoleného personálu. Díky tomuto projektu postupně vzniká národní síť míst, na kterých lidé s různými typy omezení najdou garanci profesionálního přístupu, dostupnosti a bezpečnosti služeb. Jedná se o projekt Českého Červeného kříže (konkrétně oblastního spolku v Hradci Králové), jehož cílem je vytvoření sítě certifikovaných poskytovatelů služeb, u nichž budou mít klienti s nejrůznějšími typy omezení garanci profesionálního přístupu a dostupnosti služeb.

Ad 6) Dne 23. 5. 2019 byl žadateli pod č. j. PK-KDS/2105/19 poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci podle § 6 odst. 1 InfZ.

Ad 7) U Plzeňského kraje není a nebyla zřízena žádná odborová organizace, nebo spolek.

Vzhledem k tomu, že informace byla poskytnuta v písemné podobě, nejsou žadateli odeslané přílohy zveřejněny v elektronické podobě.