Žáky ze šesti zemí přivítala v kraji náměstkyně hejtmana Ivana Bartošová

obrazek
09. května 2017 17:21, aktualizováno 10. května 2017 07:17, Mgr. Jana Filípková

Téměř 60 žáků se svými učiteli pozdravila v úterý 9. května 2017 na Krajském úřadě PK náměstkyně hejtmana pro školství a cestovní ruch Ivana Bartošová. Bylo to první přivítání žáků a učitelů ze šesti partnerských škol z Polska, Slovinska, Turecka, Portugalska, Itálie a samozřejmě z Plzně v Plzeňském kraji v rámci projektu ERASMUS + KA2 - TOGETHER WE LEARN , UNITED WE STAND.

Za Českou republiku je do projektu zapojena Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Plzeň.

Výše jmenované školy se budou snažit vyvinout konkrétní opatření k proměně každé z partnerských škol v sociálně, ekonomicky a historicky udržitelné místo.

„Jsem ráda, že vás tady mohu přivítat jako reprezentanty vašich kultur, vašeho národa, vašeho jazyka a zastávám názor, že směřujeme k jednomu společnému, a to abychom si porozuměli, obohatili se a vzájemně poznali své kraje a kultury,“ obrátila se na přítomné Ivana Bartošová. „Předpokládám, že stejně jako my, jste přesvědčeni, že váš kraj je to nejlepší místo pro život, a věřím, že díky vašemu pobytu tady a vzájemné výměně zkušeností máte možnost porovnání.“

Žáci a učitelé ze 6 zemí společně stráví několik dní v České republice, kdy do pondělí 15. května 2017 navštíví nejenom nejvýznamnější památky města Plzně a Plzeňského kraje, ale i několik pamětihodností v České republice zapsaných na seznam světového kulturního dědictví UNESCO jako je Praha či Český Krumlov.

Navštívené památky a další proběhlé aktivity zdokumentují a diseminují prostřednictvím evropské platformy pro výstupy projektů ERASMUS+, webových, facebookových a eTwinningových stránek projektu. Navštívené pamětihodnosti budou také zdokumentovány v knize o kulturním dědictví navštívených regionů, kterou žáci zúčastněných škol vytvoří ve spolupráci se svými učiteli.

Celkově se projekt zaměřuje na sociální a kulturní historii, analyzuje podobnosti a rozdíly. Výsledky této analýzy jsou základem pro speciální balíčky aktivit. Společným cílem je, aby si žáci a učitelé byli vědomi svých možností. K dosažení tohoto cíle slouží workshopy, které jsou zaměřené na žáky. Projekt podporuje sociální, jazykové kompetence žáků a manuální  ICT dovednosti.

Fotogalerie: