Informace poskytnuté dle InfZ - žádosti o schválení jízdního řádu

obrazek
22. května 2024 11:43, Mgr. Gabriela Petrášová

Dne 24. 4. 2024 obdržel Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen „KÚPK“) žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „InfZ“), na jejímž základě byly požadováno poskytnutí následujících informací týkajících se konkrétních dotazů k žádostem o schválení jízdního řádu pod body A., B. a C. K žádosti KÚPK sdělil následující informace dle požadavku struktury žadatele (dotaz a odpověď):

A. Řádná žádost o schválení jízdního řádu v termínech dle § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě:

1) Jaký je postup úřadu v případě, že je úřadu doručena žádost vnitrostátního dopravce provozující veřejnou linkovou dopravu o schválení jízdního řádu dle § 17 odst. 3 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě (dále také jen „zákona o silniční dopravě“)? Žádám o zaslání postupu „krok po kroku“ od obdržení žádosti až po vyřízení žádosti.

Odbor dopravy a silničního hospodářství KÚPK, jako dopravní úřad podle ustanovení § 34 odst. 1 písm. b) zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „dopravní úřad“), postupuje dle ustanovení § 16f a § 17 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o silniční dopravě), a v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

2) Kdo z úřadu vyřizuje žádosti dle odst. 1 – jaké konkrétní osoby nakládají s žádostí v jednotlivých fázích vyřizování žádosti?
Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

3) Jaké osoby z úřadu vyjma osob dle odst. 2 mají přístup ke spisu o vedené žádosti?
Viz bod 2.

4) Jaká jsou kritéria, které posuzuje úřad, pro schválení jízdního řádu dle § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě? Jaké konkrétní osoby z úřadu o tyto kritéria hodnotí?
Dopravní úřad změnu jízdního řádu ve smyslu ust. § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě schválí, pokud jsou splněny podmínky uvedené v ust. § 16f a § 17 zákona o silniční dopravě. Jízdní řád dopravce zpracovává a předkládá tak, aby splňoval podmínky stanovené ve vyhlášce č. 122/2014 Sb., o jízdních řádech veřejné linkové dopravy, ve znění pozdějších předpisů. Dopravní úřad stanovil termíny pro předložení jízdních řádů pro rok 2024 (č.j. PK-DSH/18653/23 ze dne 06.12.2023), zaslal dopravci a zároveň zveřejnil způsobem umožňujícím dálkový přístup. Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

5) V jakém informačním systému úřadu jsou zachyceny informace o řízení dle § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě?
Informace o řízení dle § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě jsou vedeny v elektronické spisové službě KÚPK. Systém spisové služby KÚPK je upraven Spisovým a skartačním řádem. Tato organizační norma upravuje pravidla pro zapisování, oběh, vyřizování a ukládání dokumentů v elektronické spisové službě.

6) Jaké osoby z úřadu mají přístup do informačního systému dle odst. 5.?
Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

B. Mimořádná žádost o schválení jízdního řádu mimo termíny dle § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě:

1) Jaký je postup úřadu v případě, že je úřadu doručena žádost vnitrostátního dopravce provozující veřejnou linkovou dopravu o schválení mimořádného jízdního řádu dle § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě? Žádám o zaslání postupu „krok po kroku“ od obdržení žádosti až po vyřízení žádosti.
Dopravní úřad postupuje dle § 16f a § 17 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o silniční dopravě), a v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

2) Kdo z úřadu vyřizuje žádosti dle odst. 1 – jaké konkrétní osoby nakládají s žádostí v jednotlivých fázích vyřizování mimořádné žádosti?
Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

3) Jaké osoby z úřadu vyjma osob dle odst. 3 mají přístup ke spisu o vedené mimořádné žádosti?
Viz bod 2)

4) Jaká jsou kritéria, které posuzuje úřad, pro schválení jízdního řádu dle § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě? Jaké konkrétní osoby z úřadu o tyto kritéria hodnotí?
Dopravní úřad změnu jízdního řádu schválí v jiném než řádném termínu dle § 17 odst. 4, pokud jsou splněny podmínky dle ust. § 16f a § 17 a zákona o silniční dopravě. Jízdní řád dopravce zpracovává a předkládá tak, aby splňoval podmínky stanovené ve vyhlášce č. 122/2014 Sb., o jízdních řádech veřejné linkové dopravy, ve znění pozdějších předpisů. Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

5) V jakém informačním systému úřadu jsou zachyceny informace o řízení dle § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě?
Informace o řízení dle § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě jsou vedeny v elektronické spisové službě KÚPK. Systém spisové služby KÚPK je upraven Spisovým a skartačním řádem. Tato organizační norma upravuje pravidla pro zapisování, oběh, vyřizování a ukládání dokumentů v elektronické spisové službě.

6) Jaké osoby z úřadu mají přístup do informačního systému dle odst. 5.?
Záznam o oprávněné úřední osobě je součástí příslušného spisu.

C. Další dotazy:

1) Žádala společnost Sušická dopravní společnost s.r.o., se sídlem Dr. Sedláka 940, 33901 Klatovy, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku - Krajský soud v Plzni, spisová značka C 42763, IČ: 17584761 (dále také jen „Sušická dopravní společnost s.r.o.“) u úřadu o schválení jízdního řádu pro linku Praha – Sušice (event. dalších měst, pokud je některá z destinací pouze průjezdem) v řádném termínu ve smyslu § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě od 14. 4. 2023 (tedy od data udělení licence sp. zn. ZN/125/DSH/23) až do dnešního dne? Pokud ano:

Dopravci Sušická dopravní společnost s.r.o. byla zdejším dopravním úřadem vydána licence na linku č. 435202 Sušice – Strakonice – Praha. K této lince se vztahují níže uvedené žádosti o schválení jízdního řádu/změny jízdního řádu.

a. Kolikrát, v jakých konkrétních dnech a hodinách byla žádost doručena?
Dopravce podal tyto žádosti o schválení jízdního řádu/změny jízdního řádu v řádném termínu ve smyslu ust. § 17 odst. 3 zákona o silniční dopravě pro výše uvedenou linku. žádost doručená dne 22.03.2023 ve 13:10:04 hod pod č.j. PKDSH/3633/23;
- žádost doručená dne 14.08.2023 ve 13:45:31 hod pod č.j. PKDSH/12681/23;
- žádost doručená dne 14.11.2023 v 6:00:16 hod pod č.j. PKDSH/17984/23;
- žádost doručená dne 12.02.2024 v 6:00:17 hod pod č.j. PKDSH/2056/24.

b. Jakým technickým způsobem byla žádost podána a na úřad doručena?
Žádosti byly podány a doručeny prostřednictvím datové schránky.

c. Jaká konkrétní osoba na úřadu žádost zaevidovala?
Evidence je vedena v elektronické spisové službě KÚPK.

d. Jaká konkrétní osoba ve věci rozhodla?
Správní řízení bylo vedeno oprávněnou úřední osobou postupem podle zákona o silniční dopravě. Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

e. Jaké konkrétní osoby úřadu měly přístup k řízení ve vztahu ke každé žádosti?
Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

f. V jakém informačním systému úřadu jsou zachyceny žádosti týkající se Sušická dopravní společnost s.r.o. v uvedeném období?
Informace o správním řízení jsou vedeny v elektronické spisové službě KÚPK.

g. U jakých osob úřadu je evidován přístup k jednotlivým žádostem Sušická dopravní společnost s.r.o. v informačním systému dle písm. f)?
Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

2) Žádala společnost Sušická dopravní společnost s.r.o., se sídlem Dr. Sedláka 940, 33901 Klatovy, Česká republika, zapsaná v obchodním rejstříku - Krajský soud v Plzni, spisová značka C 42763, IČ: 17584761 (dále také jen „Sušická dopravní společnost s.r.o.“) u úřadu žádala o schválení jízdního řádu pro linku Praha – Sušice (event. dalších měst, pokud je některá z destinací pouze průjezdem) v mimořádném termínu ve smyslu § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě od 14. 4. 2023 (tedy od data udělení licence sp. zn. ZN/125/DSH/23) až do dnešního dne? Pokud ano:

a. Kolikrát, v jakých konkrétních dnech a hodinách byla žádost doručena?
Dopravce podal tyto žádosti o schválení změny jízdního řádu v mimořádném termínu ve smyslu ust. § 17 odst. 4 zákona o silniční dopravě pro výše uvedenou linku:
- žádost doručená dne 12.05.2023 v 9:55:16 hod pod č.j. PKDSH/6980/23;
- žádost doručená dne 26.03.2024 v 9:50:13 hod pod č.j. PKDSH/4590/24 (pouze žádost o mimořádný termín).

b. Jakým technickým způsobem byla žádost podána a na úřad doručena?
Žádosti byly podány a doručeny prostřednictvím datové schránky.

c. Jaká konkrétní osoba na úřadu žádost zaevidovala?
Evidence je vedena v elektronické spisové službě KÚPK.

d. Jaká konkrétní osoba ve věci rozhodla?
Správní řízení bylo vedeno oprávněnou úřední osobou postupem podle zákona o silniční dopravě. Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

e. Jaké konkrétní osoby úřadu měly přístup k řízení ve vztahu ke každé žádosti?
Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

f. Pokud se jednalo o mimořádné schválení, jaké byly důvody pro takové mimořádné schválení?
Dopravní úřad neshledal důvody pro schválení mimořádné změny jízdního řádu jako opodstatněné. Důvody uvedené dopravcem u obou žádostí nesplňovaly zákonnou podmínku veřejného zájmu ani zásahu vyšší moci.

g. V jakém informačním systému úřadu jsou zachyceny žádosti týkající se Sušická dopravní společnost s.r.o. v uvedeném období?
Informace o správním řízení jsou vedeny v elektronické spisové službě KÚPK.

h. U jakých osob úřadu je evidován přístup k jednotlivým žádostem Sušická dopravní společnost s.r.o. v informačním systému dle písm. f)?
Záznam o určení oprávněné úřední osoby je součástí příslušného spisu.

KÚPK v rámci autoremedury doplnil bod C. žádosti následovně:

1)
a., b. Výčet doručených žádostí a způsob jejich podání a doručení byl sdělen v původním vyřízení.

c. Zaevidování žádostí:
- žádost doručená dne 22. 3. 2023 ve 13:10:04 hod pod č. ev. PK-33015/23 (č. j. PK-DSH/3633/23) – zaevidování v podatelně: Fialová Ivana, převzetí na ODSH: Šimicová Lucie;
- žádost doručená dne 14. 8. 2023 ve 13:45:31 hod pod č. ev. PK-89821/23 (č. j. PK-DSH/12681/23) – zaevidování v podatelně: Fialová Ivana, převzetí na ODSH: Šimicová Lucie;
- žádost doručená dne 14. 11. 2023 v 6:00:16 hod pod č. ev. PK-123885/23 (č. j. PK-DSH/17984/23) – zaevidování v podatelně: Fialová Ivana, převzetí na ODSH: Šimicová Lucie;
- žádost doručená dne 12. 2. 2024 v 6:00:17 hod pod č. ev. PK-16299/24 (č. j. PK-DSH/2056/24) – zaevidování v podatelně: Fialová Ivana, převzetí na ODSH: Šimicová Lucie.

d. Rozhodnutí:
- žádost č. j. PK-DSH/3633/23 – rozhodnutí: Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/12681/23 – rozhodnutí: Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/17984/23 – rozhodnutí: Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/2056/24 – rozhodnutí: Mgr. Dušan Pakandl.

e. Přístup k řízení tj. oprávněné úřední osoby:
- žádost č. j. PK-DSH/3633/23 – Bc. Lucie Kučerková, Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/12681/23 – Bc. Lucie Kučerková, Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/17984/23 – Lenka Rubášová, Mgr. Dušan Pakandl;
- žádost č. j. PK-DSH/2056/24 – Bc. Lucie Kučerková, Mgr. Dušan Pakandl.

f. Jak již bylo uvedeno v původním vyřízení, informace o správním řízení jsou vedeny v elektronické spisové službě KÚPK.

g. Přístup k jednotlivým žádostem v elektronické spisové službě KÚPK mají pouze oprávněné úřední osoby, viz předchozí body, záznam je součástí příslušného spisu.