Cestující v Plzeňském kraji vyzkouší novou příměstskou linku Kozolupy - Plzeň - Blovice

obrazek
13. října 2010 11:45, aktualizováno 10:45, Mgr. René Zeithaml

Prezentační jízdy nové vlakové linky umožní cestujícím vyzkoušet nové přímé spojení mezi Kozolupy, Plzní a Blovicemi. První jízda se uskuteční ve středu 13. října. Spoj odjíždí v 11:39 hodin z Plzně-hlavního nádraží do Kozolup. Prezentační jízdy potrvají až do pátku 15. října. Po všechny tři dny je přeprava na všech spojích této nové linky zdarma.
Trasa nové linky zahrnuje tyto stanice a zastávky:  Blovice, Zdemyslice, Nezvěstice, Šťáhlavy, Starý Plzenec, Plzeň-Koterov, Plzeň-hlavní nádraží, Plzeň Jižní předměstí, Plzeň-Zadní Skvrňany, Plzeň-Křimice, Vochov a Kozolupy. „Železniční doprava je v Plzeňském kraji vnímána jako páteřní, tvořící základ celého systému veřejné dopravy na území kraje. Vlaky nerušíme, naopak je přidáváme“, uvádí Jaroslav Bauer, první náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast doprava.
Linka bude zařazena do systému Integrované dopravy Plzeňska (IDP), čímž se rozšíří počet vlakových spojů s možností využití předplatného na Plzeňské kartě. Celková délka linky bude 34 km, cesta potrvá pouhých 53 minut. Na lince bude jezdit modernizovaná souprava Regionova.

Elegantní žlutý vlak vzniká přestavbou starších motoráků. Regionova má příjemný interiér, polstrované sedačky, je částečně nízkopodlažní, a tak umožňuje pohodlné cestování vozíčkářům nebo maminkám s kočárky, je vybavena audiovizuálním informačním systémem nebo moderními, tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy z bezpečnostních důvodů blokovány. „Regionova velmi rychle změnila pohled na cestování na regionálních spojích“, říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Rovněž záchody jsou bezbariérové a s uzavřeným systémem, díky kterému je mohou cestující využívat i ve stanici. V Plzeňském kraji mají České dráhy  k dispozici 10 souprav Reginova. Cestující se s nimi setkávají pravidelně na tratích z Rokycan do Nezvěstic, nebo na celé trase od Horažďovic přes Klatovy, Domažlice, Tachov až po Planou u Mariánských Lázní.

Výhody pro cestující:
• částečně snížená podlaha umožňující snadný nástup vozíčkářů a maminek s kočárky
• bezbariérové WC
• prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel
• nové textilem potažené sedačky s podhlavníky a loketními opěrkami
• audiovizuální informační systém  

Základní parametry Regionov Českých drah:
 

 

Dvoudílná jednotka

Trojdílná jednotka

Provozní označení

814 (814 + 914)

814.2 (814.2 + 014 + 814.2)

Počet míst k sezení / stání

84 / 105

135 / 151

Délka soupravy

28 440 mm

42 410 mm

Hmotnost soupravy

39,6 t

62,3 t

Výkon

242 kW

2 x 242 kW

Rychlost

80 km/h

80 km/h

 

Na Plzeňsko zamíří nové soupravy   
Kromě modernizovaných souprav uvedou České dráhy do pravidelného provozu v Plzeňském kraji v průběhu roku 2012 moderní motorové jednotky. Pro elektrizované tratě se v dlouhodobém horizontu počítá s novými pantografy. Moderní soupravy budou nízkopodlažní a umožní snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky nebo cykloturistům. Budou vybaveny klimatizací, uzavřeným systémem WC s možností použití ve stanici, moderním interiérem s polstrovanými sedačkami nebo audiovizuálním informačním systémem. Celková investice do modernizace regionálních vlaků v Plzeňském kraji může dosáhnout během osmi let až 2,5 miliardy Kč.

 

Slavnostní pásku při zahájení prezentačních jízd příměstské linky přestřihl (zleva) náměstek primátora města Plzně Petr Rund, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a první náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast doprava Jaroslav Bauer

 

První náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer si společně se svojí asistentkou Hanou Marouškovou vyzkoušel jízdu na nové příměstské lince

 

První náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer před žlutým vlakem Regionova na nádraží v Kozolupech

 

Předek Regionovy

 

Regionova na nově zrekonstruovaném nádraží v Kozolupech