Nová silnice umožní autobusové propojení na Šumavě

obrazek
07. května 2008 16:32, aktualizováno 15:32, Mgr. Jana Filípková
 

 

V úterý 13. května 2008 bude za přítomnosti náměstka hejtmana Plzeňského kraje Ing. Vladislava Vilímce a radního PK pro oblast dopravy Ing. Miroslava Jaroše zahájena stavba Plzeňského kraje „Přeložka silnice II/190 Železná Ruda – Špičák“, nová silnice by měla být otevřena již na začátku roku 2009. Rozpočet stavby je cca 95 mil. Kč a na jeho realizaci přispívá EU. Plzeňský kraj se na provedení této stavby bude podílet částkou dosahující 7,5% z celkových nákladů.

Projekt stavby zahrnuje výstavbu přeložky silnice II/190 o délce 963 metrů a stavbu nového železničního mostu s vyhovující podjezdnou výškou. Začátek trasy přeložky je 230 metrů před stávajícím železničním mostem ve směru ze Železné Rudy na Špičák a konec trasy v blízkosti penzionu „Jezerka“ ve vzdálenosti 963 metrů.

Hlavním smyslem projektu je zlepšení dopravního napojení v oblasti Špičák - Železná Ruda na nadřazenou silniční síť I. třídy I/27, celkové zlepšení dopravních podmínek pro rozvoj cestovního ruchu a zvýšení bezpečnosti silničního provozu a pohybu pěších v turisticky atraktivní lokalitě. Stavba umožní propojení silnice II/191 a I/27, což mj. znamená, že v turisticky nejatraktivnější části Šumavy bude nově umožněno autobusové propojení Nýrska, Hojsovy Stráže, Špičáku a Železné Rudy. Po dokončení stavby bude stávající komunikace využívána v kategorii místní komunikace jako přístup k budoucí obytné zóně.

Projektovou dokumentaci začala v roce 2003 zpracovávat firma Pontex s.r.o. V roce 2005 bylo vydáno územní rozhodnutí a v letošním roce bylo na akci vydáno stavební povolení. V zadávacím řízení na zhotovitele stavby byla vybrána firma SDS EXMOST Brno.

Přeložka silnice je navržena v kategorii S 7,5/50 a most rozepřený deskový železobetonový se zabetonovanými ocelovými nosníky s plošným založením na roznášecím polštáři. Odvodnění komunikace bude zajištěno přes nezpevněnou krajnici do silničních příkopů, které jsou vyústěny přes propustky v místech současných vodotečí. Nový železniční most nahradí stávající most, který nevyhovoval zejména z hlediska podjezdné výšky, šířkového uspořádání a rozhledových poměrů.

Tato stavba bude spolufinancována ze strukturálních fondů EU a Plzeňským krajem. Akce je zahrnuta v rámci ROP NUTS II Jihozápad v prioritní ose Dostupnost center a oblasti podpory Modernizace regionální silniční sítě. Předfinancování dotace z EU je zajištěno z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Celkové předpokládané náklady na realizaci této stavby jsou ve výši 95 mil. Kč.

 

 

Bližší informace o projektu a jeho průběhu je možné získat na adrese:

Správa a údržba silnic Klatovy (Za Kasárny 324/IV, 339 67 Klatovy) - www.suskt.cz

Ing. Jiří Velíšek, ředitel (e-mail: velisek@suskt.klatovsko.cz, tel.: 376 333 912)

 

Soubory ke stažení