Oprava děravých silnic u Klatov

obrazek
07. dubna 2011 07:58, aktualizováno 06:58,

Hejtman Milan Chovanec společně se svým náměstkem pro dopravu Jaroslavem Bauerem vyjeli 6.4.2011 k další kontrole stavu komunikací po zimě; tentokrát na Plzeň-jih a Klatovsko. Představitelé kraje také shlédli v akci vysprávkovou soupravu Silkot 70-80, která provádí infra homogenizační renovace vozovek.

Představitelé Plzeňského kraje navštívili jednotlivé Správy a údržby silnic (SÚS) na Plzni –jihu a Klatovsku, kde s jejich vedením vedli diskuze o možnostech opravy silnic v daných lokalitách. Rozsah škod na silniční síti Plzeňského kraje po letošní zimě (2010/2011) ještě nebyl vyčíslen. Zimní období skončilo pro silničáře teprve s koncem března. „Minulá zima 2009/2010 stála Plzeňský kraj celkem 230 mil. Kč. Letošní zima se nejvíce projevila v prosinci, kdy jsme byli nuceni na několik dnů vyhlásit kalamitní stav. Prozatím odhadujeme, že na náklady po úplném vyhodnocení budou obdobná jako v minulé zimě, “ říká Jaroslav Bauer, náměstek hejtmana pro dopravu. Silnice v Plzeňském kraji jsou po letošní zimě zvláště v některých úsecích v zoufalém stavu. Na opravy všech silnic druhé a třetí třídy v Plzeňském kraji by silničáři potřebovali nejméně až pětinásobek ročního rozpočtu celého kraje.
„Stav krajských silnic je opravdu místy velmi špatný, proto bylo z rezervy Plzeňského kraje uvolněno 90 milionů korun. Další částku chceme předložit ke schválení Zastupitelstvu PK na červnovém zasedání. Prostřednictvím Asociace krajů jsme také požádali ministra dopravy, aby se zabýval i otázkou financování oprav na silnicích II. a III. třídy, minimálně ve stejném rozsahu jako v loňském roce, což pro náš kraj znamenalo příspěvek ve výši 71 milionů korun,“ doplňuje hejtman Milan Chovanec.
Představitelům kraje a novinářům byla v odpoledních hodinách prezentována ukázka infra homogenizační renovace vozovek, kterou provádí vysprávková souprava Silkot 70-80. Jedná se o metodu opravy výtluku, kdy dojde k nahřátí výtluku nahřívací deskou na teplotu cca 160 C° po dobu cca 15 minut, poté následuje  ruční narušení původní asfaltové plochy a přidání předehřátého recyklátu a zhutnění. Recyklát je směs odfrézovaného asfaltového povrchu již vyžilých silnic. Dodavatelem této služby je firma FLOP. „Metodu využijeme jenom tam, kde je relativně ještě slušný asfaltový povrch k výspravám ojedinělých výtluků. Jedná se o jednu z mnoha technologií výsprav, bohužel není všelékem na naše silnice. V období od konce ledna do začátku února jsme touto metodou opravili výtluky na silnicích v Klatovech – v ulicích Plánická a Gorkého. Bylo opraveno 110 m2 výtluků, kde však byla počítaná plocha výtluku jako vyhřívaná plocha, “říká Jiří Velíšek z SÚS Klatovy. Denní výkon technologie FLOPATCH (infra thermo homogenizační renovace asfaltových vrstev pro opravy výtluků) se pohybuje v rozmezí 30 – 40 m2 a to i s ohledem na minimální přejezdy v naplánované lokalitě. Cena – vždy vychází z nabídky dodavatele a pohybuje se kolem 450 Kč/m2 bez DPH.

souprava SILKOT 70-80

zprava: M.Chovanec, J.Velíšek, J.Bauer si prohlíží soupravu