Podpořme podnikání v kraji účastí v soutěžích

obrazek
20. května 2009 15:52, aktualizováno 14:52, Mgr. Jana Filípková
 

 Za propadem ekonomiky nestojí jen špatné hospodářské výsledky firem, ale i ztráta důvěry v pozitivní ekonomický vývoj. Proto je víc než kdy jindy nutné podpořit pozitivní zprávy o podnikání. Příležitostí jsou k tomu podnikatelské soutěže Firma roku a Živnostník roku, které pomáhají nejen samotným soutěžícím, ale i jejich kolegům z oboru a regionu, ve kterém podnikají.

 

Loňské vítězství První chodské stavební společnosti a pekařky Heleny Konopíkové z Krchleb v podnikatelských soutěžích Firma roku a Živnostník roku pomohlo nejen jim, ale i celému regionu. Veřejnost se tak zásluhou soutěží dozvěděla o projektech První chodské, která se snaží ve spolupráci s dalšími stavebními firmami pomoci získat odborné zkušenosti a práci mladým lidem z regionálních dětských domovů, a o tradici pečení chodských koláčů. Helena Konopíková natolik zaujala veřejnost, že získala v SMS hlasování jako druhá nejvíce hlasů a získala tak 2. místo v celorepublikovém vyhodnocení soutěže Živnostník roku.  

Letos se otevírá příležitost i pro další podnikatele, kteří se mohou přihlásit jednoduše na www.firmaroku.cz nebo www.zivnostnikroku.cz. Stejně tak je možné na uvedených stránkách nominovat podnikatele, které by měla veřejnost znát. A nemusí se jednat o žádné známé firmy, ale i o provozovatele dobrých cukráren či šikovné řemeslníky. Letošním patronem živnostníků jsou Zlaté stránky. „Soutěž živnostníků podporujeme, protože si to malí podnikatelé zaslouží. Již mnoho let jsou pro ně Zlaté stránky stabilním a naprosto přirozeným partnerem, který jim pomáhá v každodenním lítém boji o zákazníka,“ říká Kimberli Lewis, generální ředitelka společnosti Mediatel.

 

Partnerem soutěže firem je opět mobilní operátor Vodafone, který i letos vyhlašuje kategorii Byznys rebel. „Stejně jako loni chceme podpořit zajímavé příběhy firem a podnikatelů, kteří úspěšně rozjeli svůj byznys a rozhodli se nabízet výrobky a služby za jiných, pro zákazníka příznivějších podmínek, než je na trhu běžné,“ otevřel soutěž viceprezident pro firemní zákazníky Vodafonu Pavel Hlavinka. Kategorie Byznys rebel je určena pro firmy i živnostníky, kteří mají odvahu originálním způsobem posouvat zažitá pravidla a svým zákazníkům díky tomu přinášejí jasné výhody. Pro účast v této kategorii stačí poslat text v rozsahu zhruba 500 až 1500 znaků, který popíše, v čem se firma odlišuje a jaké konkrétní výhody zákazníkům nabízí. V prvním ročníku kategorie Byznys rebel zvítězila v Plzeňském kraji firma The Pub Franchising, jejíž koncept samoobslužných barů se velmi slibně šíří po celé České republice.

 

Krajská kola soutěží proběhnou na podzim. Vítězové regionálních kol z každého kraje postoupí do celorepublikového finále, které se uskuteční 26. listopadu v Praze a bude přenášeno Českou televizí. O vítězi v krajském kole soutěže Živnostník roku rozhodne odborná porota, v celorepublikovém finále pak veřejnost formou  SMS hlasování.  O vítězi soutěže Firma roku jak v krajském, tak celostátním kole rozhodne odborná porota. Vítěze v kategorii Byznys rebel vyhlásí Vodafone vždy v rámci krajského kola.   

 

Firmy a živnostníci, kteří se do soutěží přihlásí, si mohou zvolit benefity již za samotnou registraci. Krajské vítěze čekají hodnotné ceny a výrazná publicita. Celorepublikový vítěz se může těšit na inzertní celostranu u vyhlašovatele soutěží Hospodářských novin.

O vítězných podnikatelských nápadech a o tom, jak soutěže změnily finalistům život, se dočtete v archivu soutěží na www.firmaroku.cz a www.zivnostnikroku.cz. Trápí-li vás v podnikání přílišná administrativa, své návrhy na absurdní podnikatelskou povinnost můžete nominovat na www.firmaroku.cz/absurdita.

 

Vyhlašovatelem podnikatelských soutěží jsou Hospodářské noviny. Titulárním partnerem soutěže Vodafone Firma roku 2009 je Vodafone ČR. Titulárním partnerem soutěže Zlaté stránky Živnostník roku 2009 jsou Zlaté stránky. Dalšími partnery jsou společnosti Raiffeisenbank, IBM Česká republika a Skupina ČEZ. Mediálními partnery jsou ČRo 1 – Radiožurnál a ČT24. Záštitu nad soutěžemi převzala Hospodářská komora ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, ve spolupráci s agenturou CzechInvest, Svazem průmyslu a dopravy, Svazem podnikatelů ve stavebnictví, Svazem českých a moravských výrobních družstev, Svazem ekologických zemědělců ČR, Svazem spedice a logistiky ČR, Asociací českých nábytkářů, Asociací českých cestovních kanceláří a agentur a se Sdružením podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu. Pořadatelem soutěží je komunikační agentura Bison & Rose.