Poslední projekt 5. kola výzvy schválen

obrazek
06. ledna 2006 18:07, aktualizováno 17:07, Mgr. Jana Filípková
 

S finančním přispěním Evropské unie budou opraveny silnice III/ 18036 v Dobřanech na území Plzeňského kraje a III/12217 v jihočeské Bechyni. Rozhodla o tom Regionální rada Regionu soudržnosti NUTS II Jihozápad na svém dnešním zasedání v Českých Budějovicích. Projekty Správy a údržby silnic Starý Plzenec a Jihočeského kraje byly jedinými, které se ucházely o podporu ze strukturálních fondů EU na rozvoj regionální dopravní infrastruktury v rámci 5. kola výzvy Společného regionálního operačního programu. Plzeňský kraj byl jedním z prvních krajů, kde byly na projekty kraje rozděleny všechny přidělené finanční prostředky z 5. kola výzvy SROPu[1].

Regionální rada se shodla na tom, že na opravu bechyňské silnice připadne z toho programu 27, 6 milionů korun a na rekonstrukci silnice u Dobřan téměř 7 milionů korun. Vzhledem k tomu, že ke konečnému rozdělení zbývalo o 2,3 milionu korun méně, než je oprávněný požadavek obou projektů, Regionální rada doporučila uhradit chybějící částku z ušetřených peněz při realizaci projektů schválených v minulých kolech, popřípadě přímo z rozpočtu Plzeňského kraje.

Regionální rada Regionu soudržnosti NUTS II Jihozápad se dnes seznámila i s dopisem Sdružení měst a obcí Plzeňského kraje, s kterým se v závěru minulého roku obrátilo na členy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR zvolené za Plzeňský kraj. Sdružení v něm žádá, aby do projednávané změny Zákona o podpoře regionálního rozvoje navrhli za sídlo Regionální rady regionu soudržnosti NUTS II Jihozápad město Plzeň místo stávajících Českých Budějovic. Předseda Regionální rady, hejtman PK MUDr. Petr Zimmermann dnes zdůraznil, že Plzeňský kraj do této debaty nevstupoval. „Pokud by k takové změně došlo, pak by zas bylo logické, aby funkci předsedy rady zastával Jihočech“, řekl Petr Zimmermann.

„Mám zato, že řešit donekonečna vyvažování funkce předsedy a oficiálního sídla regionu Jihozápad nemá smysl. Oba naše kraje spojilo statistické členění na regiony soudržnosti NUTS II, stanovené Evropskou unii, a je nyní daleko podstatnější, zda dokážeme spolupracovat a nacházet oboustranně přijatelná řešení. Dosavadní zkušenost nás nenutí k obavám, že by tomu tak nemělo být i nadále při přípravě a schvalování  Regionálního operačního programu na plánovací období 2007-2013. Přestože to bude rozhodující období pro čerpání peněz ze strukturálních fondů EU, jsem si jist, že v rámci našeho Regionu soudržnosti NUTS II Jihozápad budeme schopni rozhodovat zodpovědně, aniž by byl některý kraj znevýhodněn“, míní jihočeský hejtman Jan Zahradník.        

  

 



[1] 5. kolo výzvy k předkládání individuálních projektů do Společného regionálního operačního programu skončilo 30. listopadu 2005. Projekty bylo možné předkládat v podopatření 2.1.1. - Rozvoj regionální dopravní infrastruktury.