Prezentace Plzeňského kraje pokračuje v holandském Utrechtu

obrazek
13. ledna 2004 11:07, aktualizováno 10:07, Mgr. Jana Filípková
 

 

V neděli 11. ledna skončil na brněnském výstavišti již 13. ročník mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech Regiontour 2004, který se jednoznačně stává největší událostí svého druhu ve střední Evropě. Loňská rekordní návštěvnost byla opět překonána a překročila hranici 40 000 osob. Prezentovaly se zde všechny kraje a turistické oblasti ČR, velké množství zahraničních regionů, mezi vystavovateli nechyběly ani zahraniční turistické centrály a nejvýznamnější tuzemské cestovní kanceláře. Přibyla celá řada doprovodných akcí pro odborníky i laiky. Velkému zájmu dětských i dospělých návštěvníků se těšila sobotní premiérová „GO ŠOU s Polívkou aneb bavte se s Bolkem“ – celodenní program soutěží, zábavy a divadelních vystoupení v pavilonu D.

Samozřejmě i Plzeňský kraj zde měl své významné místo. Jeho stánek (společný s Jihočeským krajem) byl nepřehlédnutelnou dominantou v druhé polovině výstavního pavilonu B. Za skvělou prezentaci samozřejmě patří obrovský dík pořadatelům jak ze strany Krajského úřadu PK, tak zúčastněných subjektů. Potěšil nás také zájem našich starostek, starostů a ostatních představitelů obcí, kteří Regiontour využili pro získání zajímavých informací i pro vzájemnou konzultaci zkušeností a pro vznik nových myšlenek a projektů. Nosnými tématy byla Plzeň a Plzeňsko obecně, Šumava, Chodsko a Tachovsko. Největší zájem, obdobně jako v předcházejících ročnících veletrhu, byl o mapy a cyklomapy.

Radní pro oblasti kultury, cestovního ruchu a památkové péče PK Mgr. Olga Kalčíková byla s průběhem veletrhu a prezentací Plzeňského kraje spokojená, jediné, co by pro příště doporučila, je, zamyslet se nad větší logikou uspořádání nabízených materiálů (s čímž se ale potýká většina vystavovatelů), pokusit se přesvědčit ke společné prezentaci i další významné firmy našeho kraje a nabídnout více produktů v rámci „Obchodního domu turistického produktu“, který pořádá agentura CzechTourism[1]. „Obrovský úspěch měl nový image prospekt Plzeňského kraje a jsem ráda, že na tomto veletrhu mohl být poprvé představen zcela nový Katalog ubytování“, řekla radní. „Nesmíme zapomenout ani na úspěšné představení našich partnerských regionů, jako je italské Bergamo a švédský kraj Jämtland, který byl přímo zastoupen majitelkou agentury Czech-it-up paní Bitte Jarlas“.

Věříme, že zdařilá účast na tomto veletrhu je jen jedním z úspěchů, které Plzeňský kraj v tomto roce v oblasti cestovního ruchu čeká, neboť již v těchto dnech se mohou s Plzeňským krajem blíže seznámit návštěvníci Mezinárodního veletrhu turistiky a rekreace Vakantiebeurs v holandském Utrechtu[2].

 

 

 

 



[1] Dříve Česká centrála cestovního ruchu.

[2] Jedná se o největší veletrh cestovního ruchu v Nizozemí, který se koná ve dnech 13. až 18. ledna 2004. Je charakterizován vysokou návštěvností a je vhodný pro regionální prezentaci. Převažují zde individuální návštěvníci, kteří preferují nabídku týkající se caravaningu a campingu v regionech se zachovalým přírodním bohatstvím, ale současně i s dostatečnou turistickou infrastrukturou a architektonickými památkami. První den tohoto šestidenního veletrhu je určen odborníkům, zbylé dny široké veřejnosti.