Regiontour 2009

obrazek
14. ledna 2009 17:39, aktualizováno 16:39, Mgr. Jana Filípková

  

Pro chystaný 18. ročník mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech Regiontour 2009 připravil Plzeňský kraj opět jedinečnou a netradičně pojatou prezentaci svého stánku. Námětem respektuje tradici pivovarnictví v kraji, která má silné historické kořeny právě v našem kraji.

Expozice bude provedena v jednotném stylu, dominantu tvoří dřevěný pivovarnický sud větších rozměrů, kde bude ukryto zázemí vystavovatelů. Nová prezentace Plzeňského kraje pro následující léta 2009 a 2010 mohla vzniknout i díky finanční podpoře Evropské unie z Regionálního operačního programu v rámci úspěšně podaného projektu „Komplexní propagace PK“.

„Věřím, že návštěvníky zaujme i připravený doprovodný program, který obzvláštní a umocní autentickou atmosféru „pivovaru“ a přiláká velký počet lidí k našemu stánku. Pravidelní návštěvníci ví, že od našeho stánku si kromě velkého množství zajímavých propagačních materiálů odnesou i malé překvapení, v loňském roce to byla skleněná kapička štěstí, předloni krabička s kouskem fosílie (trilobita)“, prohlásil Václav Koubík, radní PK pro oblast kultury, památkové péče, cestovního ruchu a marketingu.

Návštěvníci stánku Plzeňského kraje budou moci ochutnat nejenom světově proslulé pivo Pilsner Urquell, ale porovnat i řadu produktů z regionálních pivovarů, které se zde budou prezentovat.

Motto Plzeňského kraje „Kde se pivo vaří…“ podtrhne i vystavený exponát motorky Pilsner Urquell umístěný na podstavci ve stylu pivovarských kotlů, u které se zájemci budou moci vyfotografovat. Přístup k motorce bude po plechových rampách.

Nepostradatelnou součástí expozice, kterou stejně jako v loňském roce navrhla architektka Natálie Baierová, budou tři dřevěné sudy. Realizací samotné expozice bude pověřena firma Expo Blovice, která vyhrála v letošním roce veřejnou zakázku.

Rozměr celkové plochy bude také stejný jako v letech předcházejících, a to 200 m2.

Samotný prostor expozice je rozčleněn na dva čitelné celky rozdělené stěnou hrázděné stylové stavby, která současně tvoří zadní část polozavřené stylové restaurace pro zvané. V této levé části expozice s provozním centrem v dominantě „sudu“ se také uskuteční prezentace pivovarů.

Na opačné straně tato hrázděná stěna tvoří kulisu jeviště, kde bude hrát „kapela“ a probíhat doprovodný program pro veřejnost. V čele této části bude na podstavci vystavená výše zmíněná motorka Pilsner Urquell. Podium i plechový podstavec pod motorkou jsou zvýšené, aby byly dobře viditelné v pavilonu a přes pulty spoluvystavovatelů.

Po obvodu této části se budou prezentovat spoluvystavovatelé Plzeňského kraje (obce, infocentra, hotely…). Mezi tradičními partnery kraje, které se budou prezentovat společně s námi, bude město Plzeň, Klatovy, Rokycany a další místa Plzeňského kraje stejně jako v minulých letech.

 

Veletrhy cestovního ruchu mají nezanedbatelný význam pro rozvoj turistiky. Propagují se zde regiony jako turistické destinace potencionálním, hlavně zahraničním turistům. Veletrhy navštěvují odborníci z oblasti cestovního ruchu (např. zástupci cestovních kanceláří a touroperátoři), ale i široká veřejnost. Na veletrzích je prezentovaná obsáhlá regionální nabídka, jsou podávány informace o turistických možnostech jednotlivých regionů – ubytování, stravování, doprava, památky, kulturní, společenské a sportovní akce, tipy na výlety apod.

 

 

Připravované veletrhy cestovního ruchu GO a REGIONTOUR se na brněnském výstavišti uskuteční ve dnech 15. – 18. ledna 2009. První dva dny jsou určeny odborné veřejnosti a o víkendu 16. - 18. 1. 2009 bude výstaviště přístupné široké veřejnosti.