Vysoká laťka Regionálního klubu České marketingové společnosti Plzeňského kraje

obrazek
30. září 2003 15:14, aktualizováno 14:14, Mgr. Jana Filípková
 

Regionální klub České marketingové společnosti[1] Plzeňského kraje se po svém ustavení v červnu tohoto roku sešel v pondělí 29. září na prvním odborném programu zaměřeném na téma vysoce potřebné a aktuální, a to na metodiku marketingového výzkumu.

Přítomné členy klubu i studenty Západočeské univerzity v Plzni přivítal Mgr. Zdeněk Vacík, vedoucí odboru strategického marketingu Krajského úřadu Plzeňského kraje, na jehož půdě se setkání konalo, a Ing. Pavel Novák, předseda klubu.

Odborný program byl vskutku „nabitý“.  Zahájila ho Doc. Ing. Eva Mainzová. CSc ze ZČU Plzeň, která pod mottem „marketingový výzkum je dialog“ uvedla přítomné do současného postavení marketingového výzkumu v České republice a upozornila na mezinárodní kodex ESOMAR i existenci organizace sdružující společnosti, které profesionálně marketingový výzkum v naší republice provádějí  - SIMAR. V rámci své úvodní přednášky se zabývala také začleněním marketingového výzkumu do procesu řízení a jednotlivými fázemi a kroky výzkumného procesu.

Na její přednášku navázal Ing. Tomáš Macků, ředitel Business and  Finance agentury TNS Factum, který za použití celé řady konkrétních příkladů podal posluchačům přehled o možnostech využívání kvantitativního výzkumu především v oblasti B2B[2]. Upozornil na změny situace na trhu v souvislosti se vstupem do EU i vlivy, které působí na rozhodovací proces při řešení úloh v rámci B2B. Dalším závažným tématem byly problémy související s rostoucím významem péče o zákazníka jako prostředku pro efektivní marketingovou strategii.

Závěrečné přednášky zaměřené na problematiku kvalitativního výzkumu a možností využití psychologických poznatků a metod se ujala PhDr. Jitka Vysekalová, místopředsedkyně ČMS a předsedkyně poradního sboru TNS Factum, která upozornila nejen na možnosti využívání tohoto typu výzkumu, ale také na úskalí, pokud není využíván adekvátně a profesionálně. Seznámila posluchače s okruhy otázek, na které dokáže dát odpověď právě kvalitativní výzkum,  a doložila je příklady ze své bohaté praxe.

Všechny přenášky byly na vysoké profesionální úrovni a při tom živé a zajímavé,  takže můžeme říci že Regionální klub ČMS nasadil opravdu „vysokou laťku“.

    PhDr. Jitka Vysekalová a Ing. Tomáš Macků

 


 


[1] Česká marketingová společnost (ČMS) je dobrovolná nezisková organizace, která sdružuje marketingové pracovníky a zájemce o marketing formou kolektivního a individuálního členství. Z původního poslání co nejvíce přispívat k rozšíření marketingu v České republice se v současné době zaměřuje především na podporu komunikace mezi marketingovými odborníky, zvyšování kvality marketingového řízení a marketingových činností.

[2] B2B = Business to Business, tzn. výzkumy B2B jsou výzkumy pro podnikatelskou sféru