Změna zónování Integrované dopravy Plzeňska

obrazek
16. září 2011 08:40, aktualizováno 07:40, Mgr. René Zeithaml

Rada Plzeňského kraje (RPK) odsouhlasila změnu zónování Integrované dopravy Plzeňska (IDP) tj. nahrazení stávající vnější zóny Z novými 25 zónami – je nutným předpokladem pro rozvoj IDP. Souběžně se změnou zónování je nutné navrhnout a smluvně stanovit ceny časových předplatných jízdenek platné pro vnější zóny IDP k 1. 4. 2012.
Příprava systému IDP byla zahájena již v roce 1996 ve spolupráci statutárního města Plzně s okresními úřady Plzeň–město, Plzeň–jih, Plzeň–sever a Rokycany. Od 1. 1. 2002 je IDP provozována ve dvou zónách – vnitřní P a vnější Z. Od vzniku PK je systém IDP rozvíjen ve spolupráci statutárního města Plzeň a Plzeňského kraje (PK).
Na základě spolupráce představitelů samosprávy města Plzně a PK a ve spolupráci s dalšími obcemi, městy a dopravci vznikl na podzim roku 2010 rozvojový dokument Rámcová koncepce rozvoje IDP na léta 2012 – 2022, který byl projednán v komisi Dopravní obslužnosti RPK dne 17. 1. 2011. Pro realizaci koncepce byl zpracován projekt Rozvoj IDP (1. etapa) s využitím bezkontaktní čipové karty.
V souladu s výše uvedenou Rámcovou koncepcí IDP bylo připraveno rozšíření IDP od 1. 4. 2012 na území 196 obcí PK. Rozšíření IDP se týká cca 330 000 obyvatel a 86% občanů PK denně dojíždějících/vyjíždějících za studiem či prací do/z Plzně. Jedním z předpokladů rozšíření IDP je nutnost nahradit stávající dvě zóny P a Z nově stanovenými 26 zónami. V koncepci RMP je stanovení hranic zón na území města Plzně. Dne 18. 8. 2011 Rada města Plzně schválila usnesením č. 1062 nařízení o tarifu IDP na území města Plzně a 8. 9. 2011 RMP schválila na území města Plzně jednu zónu 001 Plzeň, stanovení hranic návazných zón je v kompetenci RPK.