Domažlická nemocnice bodovala v projektu Nemocnice ČR 2012

obrazek
05. prosince 2012 12:31, aktualizováno 07. února 2013 21:46, Mgr. René Zeithaml

Domažlická nemocnice se opět umístila v celostátním hodnotícím projektu „Nemocnice ČR 2012" mezi nejlepšími zdravotnickými zařízeními v zemi a v žebříčku Plzeňského kraje je v souhrnu třech různých hodnocení regionální jedničkou. Průzkum v projektu se letos realizoval od 1. března do 30. září. Výsledky byly zveřejněny na konci minulého týdne.

Hodnotící projekt připravuje organizace HealthCare Institute od roku 2006. Pravidelně se hodnotí spokojenost pacientů a od roku 2008 i spokojenost zaměstnanců. Později se také anketa mezi pacienty rozdělila na spokojenost hospitalizovaných a ambulantních.

„V letošním ročníku rozhodovalo pomocí internetu i tištěných dotazníků bezmála 41 tisíc hospitalizovaných pacientů. Nově vytvořená sada otázek byla zaměřena na bezpečnost pacientů a na kvalitu poskytované péče," uvedl předseda pořádající organizace David Vavřina. V celostátním hodnocení skončila Domažlická nemocnice mezi šedesátkou zařízení, které obdržely v hodnocení nejvíce hvězdiček, tedy pět. To znamená, že spokojeno bylo přes 80 procent pacientů. V České republice je v současnosti přes 180 nemocnic

V kraji byla v tomto ukazateli Domažlická nemocnice těsně třetí. Vyhrála ale ve spokojenosti ambulantních pacientů, ve spokojenosti zaměstnanců a také ve speciální kategorii Nejkratší doba čekání v ambulancích.

Pacient nemůže úplně přesně vyhodnotit, zda je při léčbě zvolen správný postup. To prokáže až skutečný výsledek léčby. V dotaznících se tak promítá hlavně přístup lékaře a vůbec personálu. „Dobrý výsledek je tedy kolektivní práce. Pacient hodnotí, zda byl důkladně vyšetřen, zda se dozvěděl všechny informace, které od lékaře potřebuje, hodnotí, jak rychle přijde k lůžku na zavolání sestřička, jestli se dobře najedl, nebo i zda leží v čistém," popisuje ředitelka Domažlické nemocnice Alena Vyrutová. Výsledky hodnocení nijak mimořádně nepřeceňuje, ale jsou podle ní povzbuzením pro personál nemocnice, že je jejich práce oceněna. „Je to pochvala od pacientů a to vždy bývá významná motivace pro další práci," doplňuje Alena Vyrutová.