Přívětivý úřad 2016

obrazek
13. června 2016 16:23, aktualizováno 15:23, Mgr. René Zeithaml

První ročník předávání ocenění Přívětivý úřad, jehož cílem je mapovat a hodnotit kvalitu a přívětivost služeb nabízených městskými úřady obcí s rozšířenou působností proběhl 7. června 2016. Ve Vzdělávacím středisku Institutu pro veřejnou správu Praha v Benešově předala náměstkyně ministra vnitra pro řízení sekce veřejné správy Jana Vildumetzová celkem 45 ocenění. Za Plzeňský kraj se akce zúčastnil ředitel krajského úřadu Jiří Leščinský.

Zástupci oceněných městských úřadů obdrželi trofeje, diplomy a především nálepku Přívětivého úřadu stvrzující, že daný úřad poskytuje nadstandardně kvalitní služby a otevřeně se snaží vycházet občanům/klientům maximálně vstříc. Smyslem nálepek určených na vchodové dveře úřadu je, aby občané již při vstupu do budovy úřadu poznali, s jak přívětivým úřadem můžou počítat.

V hlavní kategorii, která oceňuje tři nejlepší městské úřady za celou republiku, se na 1. místě umístil Liberec, na 2. místě MČ Praha 18 a na 3. místě Žďár nad Sázavou, jejichž znaky přívětivosti a otevřenosti vůči občanům byly komplexně na nejvyšší úrovni.

Pořadí v Plzeňském kraji:
          1. místo Plzeň
          2. místo Rokycany
          3. místo Domažlice.


Vítězové z Plzeňského kraje přebírají ocenění

Vítězové v jednotlivých krajích:

Pravidla:
Předávání ocenění předcházelo hodnocení úřadů obcí s rozšířenou působností formou dotazníkového šetření, do kterého se dobrovolně zapojilo 190 obcí včetně jednotlivých městských částí Prahy.

Ocenění:
Přívětivý úřad si odnesly vždy tři nejlepší městské úřady v rámci krajů a následně v hlavní kategorii tři nejlepší městské úřady v rámci celého Česka.

Kritéria:
Městské úřady obcí s rozšířenou působností byly hodnoceny na základě čtyř desítek kritérií, jež byly rozděleny do třech kategorií – přístupnost úřadu pro občany, transparentnost úřadu a komunikace s úřadem. Sledoval se tak například počet úředních hodin, zavádění moderních IT nástrojů, jako je elektronický objednávkový systém, nebo zveřejňování dokumentů na webových stránkách města.

Publikace dobré praxe:
V průběhu vyhodnocování dotazníkového šetření byly identifikovány i další příklady dobré praxe, které vyčnívaly nad rámec zjišťovaných kritérií. Z nich byla sestavena a v červnu vydána publikace dobré praxe, která může sloužit jako inspirace pro městské, ale i obecní úřady po celé České republice.

V příloze najdete publikaci Přívětivý úřad 2016 - příklady dobré praxe.

Soubory ke stažení