Průtah Manětínem slouží lidem

obrazek
20. září 2012 17:46, aktualizováno 28. listopadu 2012 10:10,

Průtah Manětínem byl dne 18.9.2012 slavnostně uveden do provozu. Do historického jádra města se tak po více než půl roce vrátila auta. Stavba za 17 milionů korun financovaná Plzeňským krajem, zlepší dopravní bezpečnost, ale i celkový vzhled náměstí v Manětíně.

za přihlížení místních občanů i turistů slavnostní  pásku na zrekonstruované vozovce v Manětíně na náměstí před budovou místního zámku přestřihli zleva: Stanislav Liška (ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje), starosta Manětína Josef Gilbert Matuška, náměstek hejtmana Jaroslav Bauer, náměstek hejtmana Ivo Grüner a zástupce zhotovitele (Silnice Group a.s.) Pavel Černý

Silnice v historickém centru města Manětín prošla kompletní rekonstrukcí, na kterou město Manětín navázalo úpravami chodníků, veřejných prostranství a související technické infrastruktury. Díky rekonstrukci se ve městě zvýší bezpečnost provozu a plynulost dopravy. Také chodci a obyvatelé se teď budou cítit lépe, protože se zde omezí hluk.

„Tady v centru Manětína jsme museli respektovat požadavky památkářů a vozovku přes náměstí před barokním zámkem jsme nepokryli obvyklou živicí, ale kamennou dlažbou. Bylo to sice trochu pracnější, ale přispěli jsme tím ke zvýšení atraktivity tohoto prostoru pro turisty, kterých směřují k místnímu zámku tisíce. A také zdejším obyvatelům se tento povrch, který respektuje atmosféru místa, podle jejich reakcí líbí,“ říká k rekonstrukci 1. náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.

V průběhu rekonstrukce vozovky II/201 došlo také na výměnu inženýrských sítí, jak potvrdil generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚSPKÚ) Stanislav Liška: „ Je položena nová kanalizace a došlo na odvodnění komunikace. Nové jsou ale i chodníky a zastávky autobusů.“

Celkem došlo k rekonstrukci 255 m silnice a odstranění jedné bodové závady (úprava vedení komunikace u základní školy). Projekt byl velmi náročný zejména s ohledem na realizaci opatření pro objízdné trasy. Projekt je financován za přispění prostředků Regionálního operačního programu NUTS II Jihozápad, který k projektu financuje náklady projektu do výše 85% způsobilých nákladů.

Stavbu realizovalo sdružení firem Sdružení firem SILNICE GROUP a.s. a Froněk, spol. s r.o.