Plzeňský kraj připravuje stavbu autobusového teminálu v Klatovech

obrazek
16. srpna 2024 10:38, Ing. Helena Frintová

Stavbu nového autobusového terminálu regionálního i nadregionálního významu hodlá vybudovat v Klatovech v těsné blízkosti vlakového nádraží Plzeňský kraj. "Cestujícím přinese terminál, kam denně přijede 186 spojů městské hromadné dopravy a veřejné linkové dopravy, větší komfort při přestupech na jiný ať už autobusový, nebo vlakový spoj, při cestě do zaměstnání či za turistikou do oblasti Šumavy. Vybudována zde bude i více než stovka parkovacích stání v režimu zádržného parkoviště P+R a čtyři v režimu K+R,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.

Klatovy jsou podle jeho slov druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji, ať už co do počtu obyvatel žijících na jejich území a v blízkém okolí, tak i podle dat mobilních operátorů. „Proto jsme se rozhodli, že tam musí být pohodlný přestup obyvatel ze všech obcí jak na vlak, tak na městskou dopravu v Klatovech,“ vysvětluje důvod, který přivedl vedení kraje k prosazení svého záměru na jihu regionu, náměstek hejtmana Pavel Čížek. Plzeňský kraj podle jeho slov tento projekt z velké části sám připravuje a stavbu bude platit s pomocí evropské dotace z IROP. Město se na něm bude spolupodílet finančně pouze částečně.

V rámci stavby terminálu budou vybudovány nové autobusové zastávky, odstavná stání pro autobusy, zastřešení, přístřešky pro zajištění přestupů tzv. „suchou nohou“. Dále chodníky a stezky pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení a nové parkoviště pro osobní automobily (4 parkovací místa přímo před nádražní budovou v režimu K+R) a dalších 106 parkovacích stání, která budou fungovat v režimu zádržného parkoviště P+R. Součástí realizace stavby bude i výstavba nových inženýrských sítí a přeložky stávajících.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje a město Klatovy byly zadavatelem výběrového řízení na zhotovitele stavebních prací. Lhůta pro podání nabídek byla 12. 8. 2024 a v rámci výběrového řízení podalo nabídky 5 uchazečů. Nyní bude probíhat hodnocení podaných nabídek.

Výše stavebních nákladů stanovená na základě zpracované projektové dokumentace činí 183,9 mil. Kč bez DPH, tj. vč. DPH 222,5 mil Kč. Výše dotace z 69. výzvy IROP – Multimodální osobní doprava – specifický cíl 6.1 bude 63,75 mil. Kč.
Předpokládaná doba výstavby je devět měsíců.