Stavební práce napojení severního Rokycanska na D5 jsou během léta v plném proudu

obrazek
25. července 2024 12:07, aktualizováno 12:09, Ing. Helena Frintová

Stavbu nového napojení severního Rokycanska na dálnici D5 prostřednictvím přeložky silnice II/232 hodlá zhotovitel společnost ROADFIN pro Plzeňský kraj dokončit již příští rok. Stavební práce na této dopravní stavbě proto během letošního léta běží naplno.

Jde o první etapu stavby přeložky silnice II. třídy II/232, vedoucí v nezastavěných částech obcí, tedy ve volném terénu s úrovňovým křížením stávajících silnic, polních cest, se dvěma mostními objekty a přeložkami inženýrských sítí. Začátek stavby je v místě napojení větve mimoúrovňové křižovatky na silnici II/183 u D5, dále trasa probíhá severojižním směrem převážně volným, nezastavěným územím. Pěší turisté a cyklisté se mohou těšit na novou lávku, která umožní bezpečné křížení s touto důležitou dopravní cestou. Stavba zahrnuje rovněž most přes Voldušský potok. Délka nové silnice bude 5,3 km.

„Na mostním objektu přes Voldušský potok (viz obrázek) jsou již postaveny opěry i pilíře a nyní probíhají práce na mostovce. Zrealizována je již přeložka silnice III/2322 v úseku Litohlavy x Osek, která je v režimu předčasného užívání.“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.


Největší objem prací se však provádí pod dálničním mostem, kde je v současné době plná uzavírka ve směru od dálničního sjezdu/nájezdu na Litohlavy. Pracuje se již i na založení cyklostezky, úpravě jízdních pruhů včetně přípojných, úpravě nájezdu na dálnici, na gabionové zdi pod dálničním mostem, odvodnění komunikace, výměně a prodloužení kanalizace pod silnicí.

„V celé délce hlavní trasy přeložky se těží materiál ze zářezů a naváží se násypy, průběžně se pracuje na přeložkách sítí, tj. vodovodu, kanalizaci, melioracích, a dále na propustcích a hospodářských sjezdech,“ doplnil náměstek P. Čížek s tím, že po dostavbě západního okruhu města Plzně se v tomto případě jedná o druhou největší dopravní investici našeho kraje v jeho historii.

Cena stavby dle projektové dokumentace byla stanovena na 593,8 mil. Kč (vč. DPH), vysoutěžená cena pro SÚS PK je však i v tomto případě výrazně nižší a činí 358,9 mil. Kč (vč. DPH). Zhotovitelem stavby je ROADFIN stavby s.r.o.

Celkem plánuje Plzeňský kraj v letošním roce realizovat 89 dopravních staveb.


Galerie